torsdag 1 april 2010

Våren = Röj

Visst är det härligt att så här på våren öppna upp för ljuset och värmen. Få bort det gamla och tråkigt vintriga. Själv tog jag en räd i hallen i går kväll, plockade undan de tjockaste jackorna, de varmaste mössorna. Den 17 april arrangerar Familjebostäder det vi kallar Värdens Röj. Det innebär att man i våra områden lätt kan röja i sina förråd, bli av med gamla cyklar och annat som man inte har någon användning för längre. Vi ställer ut containrar för sådant som kan brännas för att bli fjärrvärme, sådant som kan återvinnas. Avfall som är obrännbart eller elektronik och farligt avfall samlas upp var för sig. Ett jättebra tillfälle att rensa och släppa in våren!

Med detta önskar jag Värdens bloggläsare en riktigt trevlig påsk!
Katrin

2 kommentarer:

  1. Har jag förstått rätt, kommer ni att ta mot elektronikskrot också? Det vore bra, för då slipper jag ta mig till Högsbo med min gamla dator.

    SvaraRadera
  2. Hej,
    det kommer att se lite olika ut beroende på vilket område som du bor i. På en del ställen kommer vi att ha en speciell uppsamling för elekotronik, på andra kommer det att gå bra att slänga datorer och liknande i soprummet. Kolla med din mijövärd där du bor.

    hälsningar,
    Katrin

    SvaraRadera

ShareThis

Prenumerera via e-post. Du kan få de senaste rubrikerna skickade till dig via e-post. Det är Google som sköter utskicket, och det blir maximalt ett om dagen, men självfallet inget om det inte kommit något nytt på sajten. Garanterat spamfritt! Subscribe to Värdens blogg by Email