måndag 14 juni 2010

Hemmahos igång igen

Hej,
ibland stämmer det verkligen att en olycka inte kommer ensam. Mitt i värsta mediestormen kring mutanklagad medarbetare upptäcktes en säkerhetsmiss vid inloggningen till vår hyresgästportal Hemmahos. Det har tagit lite tid att få ordning på detta, men nu är portalen igång igen. Och det känns riktigt bra. Utöver bättre säkerhet får man lite mer information vid en serviceanmälan via Hemmahos, för de som inte kan ladda ner Silverlight finns nu också en HTML-version av portalen på vilken man bland annat kan anmäla ärenden och komma vidare till den interna Omflyttningsplatsen.

I mitt förra inlägg skrev jag lite om vilka regler som gäller för denna blogg. Jag vill förtydliga ytterligare med att inlägg som handlar om klagomål på sitt boende inte publiceras här. Dessa kan framföras som ärenden via Hemmahos, kontakter med ansvariga på distriktet, eller kundservice. Bloggreglerna och en användbar länk ligger i högerspalten.

Katrin

12 kommentarer:

  1. Bra jobbat, en stor förbättring säkerhetsmässigt.
    Enda som verkar vara kvar är att vissa popup-fönster blockeras, ser fram emot kommande versioner med mer funktionalitet på portalen.

    SvaraRadera
  2. Tack. Det kommer mera men av konkurrensskäl ligger vi lågt med detaljerna. Vilka funktioner tycker bloggläsarna att vi ska erbjuda på HemmaHos härnäst?
    /Henrik

    SvaraRadera
  3. Skulle vilja se mina fakturor, visa om de är betalda/obetalda. Bra komplement tills e-faktura kommer så kan man åtminstone kopiera ocr.

    Strömförbrukningskurvor, om det går att få ut vore också kul.

    SvaraRadera
  4. Det fungerar INTE som det ska just nu. Jag blir omdirigerad till Omflyttningsplatsen när jag loggar in.

    SvaraRadera
  5. Stefan...är du en boende hos familjebostäder eller en anställd. Förklara gärna hur du känner av säkerheten och vad som har blivit bättre?
    Det är ju knappast sidan som blockerar popupfönster. Känner du inte till det du som vet vad de har förbättrat när det gäller säkerheten? Känns som ett väldigt planterar inlägg från familjebostäder själva...

    ojoj nu var jag kritisk och då hamnar jag nog under kategorin "olämpligt" som nämns under censurinlägget och mitt inlägg kommer aldrig med...hmm

    SvaraRadera
  6. Hej,
    som jag har skrivit tidigare under rubriken "Censur på Värdens blogg", vi publicerar kommententarer, positiva och negativa om de hamnar inom våra uppställda regler. För övrigt får avsändaren "Stefan" kommentera ovan om han vill, Familjebostäder planterar absolut inga kommentarer.

    Katrin

    SvaraRadera
  7. Hej Fambo!

    Det är kul att ni har en blogg och Hemma Hos ser fin ut. Bra att man exempelvis kan följa felanmälningar där. Kanske kan man nå framtida bilpooler via sidan? Jag saknar dock en sak. Nyhetsbrevet som man kan anmäla sig till finns ej inne i Hemma Hos, och tycks inte ha nått min mail trots att det står att den skulle varit ute under våren. Det vore kul om sådant gick att hämta via Hemma Hos.

    SvaraRadera
  8. Hej Anonym! Det är inget fel på din inbox. Det är vi som inte lagt sista handen vid nyhetsbrevet ännu. Jag lovar att sno på.
    Bra idé med bilpool!
    /Henrik

    SvaraRadera
  9. @IP Jag är vanlig hyresgäst, men jag jobbar själv med webbutveckling så har en fallenhet se lite väl mycket detaljer.
    Angående popup så blockerar webbläsare dessa om man inte kodar på rätt sätt.

    SvaraRadera
  10. @Joanna och andra som eventuellt har problem vid inloggning: Om du har ett avtal med Familjebostäder och har ditt namn överst på det avtalet ska du inte dirigeras till Omflyttningsplatsen. Maila kundtj(at)familjebostader.goteborg.se och beskriv problemet. Skicka med dit p-nr så att vi kan felsöka.
    /Henrik

    SvaraRadera
  11. Hej!

    Är nyfiken på hur de nya lägenheterna, de där rökfria, kommer hyras ut. Ges allergiker företräde? Vilken storlek kommer det handla om och sånt där...hoppas det kan komma med sådant i ett nyhetsbrev eller på hemsidan snart!

    SvaraRadera
  12. Hej,
    vi är bara i planeringsskedet av de rökfria lägenheterna, men självfallet kommer vi att informera om det du frågar efter så snart det går! Verkar finnas ett stort intresse, kul!

    Katrin

    SvaraRadera

ShareThis

Prenumerera via e-post. Du kan få de senaste rubrikerna skickade till dig via e-post. Det är Google som sköter utskicket, och det blir maximalt ett om dagen, men självfallet inget om det inte kommit något nytt på sajten. Garanterat spamfritt! Subscribe to Värdens blogg by Email